Naudotojo vardas:
Slaptažodis:
Jūs esate čia: Pagrindinis puslapis > Mokymasis > Mokymasis bendradarbiaujant > 1-asis mokymosi bendradarbiaujant metodų portfelis

1-asis mokymosi bendradarbiaujant metodų portfelis
Išbandyti instrumentai, skirti kasdienei pamokinei veiklai

Parengė: Tobias Saum ir Ludger Brüning

Į šį metodų portfelį surinkti metodai, skirti praktiniam mokymosi bendradarbiaujant strategijų įgyvendinimui. Jie pristatomi tokiu būdu, kad pateiktą medžiagą pedagogai galėtų atsispausdinti ir tiesiogiai taikyti savo pamokoje. Po kiekvieno metodo ir jo eigos aprašymo paprastai seka keletas „Praktinių patarimų“. Priklausomai nuo pamokos konteksto ir mokymosi tikslų, mokytojai gali ir patys šiek tiek pakoreguoti pateiktus metodus, pritaikydami juos savo specifiniams poreikiams.
 

Įvadas
  • Įvadas
  • Mokymasis bendradarbiaujant pamokos dramaturgijoje
    Kokią pažangą mokiniai padarys šių metodų dėka, priklausys ne tik nuo to, kaip jie bus įgyvendinami, bet ir nuo to, kaip jie bus integruojami į pamoką.
  • Socialinių kompetencijų lavinimas
    Socialinės kompetencijos – tai sąlygos, būtinos mokymuisi bendradarbiaujant, ir tuo pačiu šios mokymosi formos tikslas. Jos yra prielaida, lemianti sėkmingą komunikaciją, pasitikėjimą vienas kitu, kiekvieno pasirengimą prisiimti atsakomybę, visų įsitraukimą į sprendimo paieškas ir savarankišką konflikto sprendimą.

Metodai darbui porose

Metodai darbui grupėse
  • Padėkliukas
    Tai ypatingai veiksmingas būdas struktūruoti bendradarbiavimo eigą.
  • Trijų žingsnių interviu
    Skirtas turimų žinių suaktyvinimui, pasikeitimui nuomonėmis, refleksijai ir įvertinimui.
  • Durstinys, skirtas darbui grupėse
    Anksčiau šis metodas buvo vadinamas „pjūklelio metodu“ (jigsaw-classroom).Viena teminė sritis čia tarsi pjūkleliu padalinama į vienodo dydžio dalis. Kiekvienai grupei tenka po vieną šios temos, klausimų ar medžiagos dalį ir kiekviena jų tampa savo specialios srities eksperte. Tuomet ekspertai virsta mokytojais ir moko kitus mokinius.
  • Grupinė analizė
    Skirta analizavimui, argumentavimui, aptarimui bei vertinimui
  • Grupių turnyras
    Visų pirma mokiniai įsisavina mokomąją medžiagą dirbdami individualiai, po to pasitikrina, pakoreguoja bei įtvirtina įgytas žinias, dirbdami pastoviose grupėse. Jų tikslas - kad visi grupės nariai mokėtų tam tikrą temą. Tuomet grupės išsiskirsto ir susiburia į taip vadinamas varžybų grupes, kuriose kiekvienas mokinys privalo įrodyti išmanąs savo temą. Pasibaigus varžyboms mokiniai sugrįžta į savo pastoviąsias grupes ir susumuoja gautus taškus.
  • Grupių ralis
    Metodas skirtas žinių įtvirtinimui, pakartojimui ir taikymui.
  • Struktūruotas ginčas
    Taikomas argumentavimui ir vertini
  • Vienas lieka, kiti eina
    Naudojamas rezultatų pristatymui
     

Praktinis patarimas

Taikant šiuos metodus, mokinius visuomet reikėtų skirstyti į grupes po tris ar keturis. Iš karto po suskirstymo į grupes reikėtų skirti trumpą užduotį komandų konsolidavimui, suteikiančią mokiniams galimybę užmegzti santykius. Grupių sudėtis turėtų ilgesnį laiko tarpą (apie 6 savaites) išlikti pastovi, kad mokiniai galėtų vieni prie kitų prisitaikyti.