|
1-asis mokymosi bendradarbiaujant metodų portfelis
Išbandyti instrumentai, skirti kasdienei pamokinei veiklai
Parengė: Tobias Saum ir Ludger Brüning
Į šį metodų portfelį surinkti metodai, skirti praktiniam mokymosi bendradarbiaujant strategijų įgyvendinimui. Jie pristatomi tokiu būdu, kad pateiktą medžiagą pedagogai galėtų atsispausdinti ir tiesiogiai taikyti savo pamokoje. Po kiekvieno metodo ir jo eigos aprašymo paprastai seka keletas „Praktinių patarimų“. Priklausomai nuo pamokos konteksto ir mokymosi tikslų, mokytojai gali ir patys šiek tiek pakoreguoti pateiktus metodus, pritaikydami juos savo specifiniams poreikiams.
Įvadas
- Įvadas
- Mokymasis bendradarbiaujant pamokos dramaturgijoje
Kokią pažangą mokiniai padarys šių metodų dėka, priklausys ne tik nuo to, kaip jie bus įgyvendinami, bet ir nuo to, kaip jie bus integruojami į pamoką.
- Socialinių kompetencijų lavinimas
Socialinės kompetencijos – tai sąlygos, būtinos mokymuisi bendradarbiaujant, ir tuo pačiu šios mokymosi formos tikslas. Jos yra prielaida, lemianti sėkmingą komunikaciją, pasitikėjimą vienas kitu, kiekvieno pasirengimą prisiimti atsakomybę, visų įsitraukimą į sprendimo paieškas ir savarankišką konflikto sprendimą.
Metodai darbui porose
- Durstinys, skirtas darbui porose
Keturių žmonių grupės susiskirsto poromis. Porose mokiniai atlieka vienodas užduotis ir tampa savo srities ekspertais. Tuomet abi grupės poros susikeičia tarpusavyje partneriais ir kiekvienas ekspertas informuoja naująjį partnerį apie savąją sritį.
- Mokymosi tempo duetas
Naudojamas žinių įsisavinimui, įtvirtinimui bei taikymui.
- Teksto skaitymas ir suvokimas porose
Skirtas tekstų suvokimui bei žinių įsisavinimui
- Sąmoningas klaidų įterpimas
Taikomas žinių pakartojimui ir įtvirtinimui
- Karuselė
Tai didelėms grupėms skirta pokalbio forma, kurio metu mokiniai porose aptaria tą pačią informaciją.
- Žinių patikrinimas poromis
Mokiniai suformuluoja išeitai medžiagai klausimus, po to, bendradarbiaudami tarpusavyje, į juos atsako.
- Interviu
Dirbdami porose mokiniai užduoda vieni kitiems klausimus iš jiems pateikto klausimų sąrašo.
Metodai darbui grupėse
- Padėkliukas
Tai ypatingai veiksmingas būdas struktūruoti bendradarbiavimo eigą.
- Trijų žingsnių interviu
Skirtas turimų žinių suaktyvinimui, pasikeitimui nuomonėmis, refleksijai ir įvertinimui.
- Durstinys, skirtas darbui grupėse
Anksčiau šis metodas buvo vadinamas „pjūklelio metodu“ (jigsaw-classroom).Viena teminė sritis čia tarsi pjūkleliu padalinama į vienodo dydžio dalis. Kiekvienai grupei tenka po vieną šios temos, klausimų ar medžiagos dalį ir kiekviena jų tampa savo specialios srities eksperte. Tuomet ekspertai virsta mokytojais ir moko kitus mokinius.
- Grupinė analizė
Skirta analizavimui, argumentavimui, aptarimui bei vertinimui
- Grupių turnyras
Visų pirma mokiniai įsisavina mokomąją medžiagą dirbdami individualiai, po to pasitikrina, pakoreguoja bei įtvirtina įgytas žinias, dirbdami pastoviose grupėse. Jų tikslas - kad visi grupės nariai mokėtų tam tikrą temą. Tuomet grupės išsiskirsto ir susiburia į taip vadinamas varžybų grupes, kuriose kiekvienas mokinys privalo įrodyti išmanąs savo temą. Pasibaigus varžyboms mokiniai sugrįžta į savo pastoviąsias grupes ir susumuoja gautus taškus.
- Grupių ralis
Metodas skirtas žinių įtvirtinimui, pakartojimui ir taikymui.
- Struktūruotas ginčas
Taikomas argumentavimui ir vertini
- Vienas lieka, kiti eina
Naudojamas rezultatų pristatymui
Mokymosi bendradarbiaujant metodų eigos paruoštukės

Praktinis patarimas
Taikant šiuos metodus, mokinius visuomet reikėtų skirstyti į grupes po tris ar keturis. Iš karto po suskirstymo į grupes reikėtų skirti trumpą užduotį komandų konsolidavimui, suteikiančią mokiniams galimybę užmegzti santykius. Grupių sudėtis turėtų ilgesnį laiko tarpą (apie 6 savaites) išlikti pastovi, kad mokiniai galėtų vieni prie kitų prisitaikyti.
|
|
|