Naudotojo vardas:
Slaptažodis:
Jūs esate čia: Pagrindinis puslapis > Mokykloms > Įsivertinimo gairės

Įsivertinimo gairės

Vertinimas turi duoti konkrečios praktinės naudos. Jo rezultatai turi teikti pagrįstų (duomenimis paremtų) ir suprantamų teiginių, kurie leistų keisti esamus ir planuoti būsimus tikslus. Kad vertinimas būtų suvokiamas kaip prasmingas ir duotų rezultatų, būtinas įžvalgus pasirengimas.
 

Svarbiausias veiksmingo vertinimo kriterijus – patikimumas. Todėl lemiamas veiksnys yra skaidri, visiems vertinimo dalyviams ir susijusiems asmenims suprantama vertinimo atlikimo procedūra.

Vertinimo proceso suskirstymas į žingsnius vertintojams padeda sutelkti visą dėmesį į atliekamą vertinimo žingsnį. Kiekvienam žingsniui būdingi specifiniai uždaviniai.

Vertinimas yra išbandytas tvaraus mokyklos tobulinimo metodas. Vertinimas yra veikla, kurios galima išmokti, geriausia, kai tai daro pačioje mokykloje suburta vidaus vertinimo komanda, aprūpinta ištekliais ir gavusi ilgalaikę užduotį.
 


Vertinimo atlikimas: devyni žingsniai

Atlikdami šiuos vertinimo žingsnius, užtikrinsite vertinimo sėkmę:

  • 1 žingsnis: apibrėžti vertinimo sritį
  • 2 žingsnis: susitarti dėl vertinimo tikslų, paskirties ir formos
  • 3 žingsnis: suderinti vertinimo užsakymą
  • 4 žingsnis: apibrėžti eigą ir žaidimo taisykles
  • 5 žingsnis: išsiaiškinti duomenų interpretavimo kriterijus
  • 6 žingsnis: parinkti metodus ir instrumentus
  • 7 žingsnis: surinkti ir apdoroti duomenis
  • 8 žingsnis: interpretuoti duomenis – daryti išvadas
  • 9 žingsnis: parengti ataskaitą

Čia sužinosite daugiau apie kiekvieną vertinimo atlikimo žingsnį
9 vertinimo atlikimo žingsniai
 


Kokie yra gero vertinimo požymiai?

Geras vertinimas

  • turi aiškų užsakovą ir aiškius tikslus;
  • vykdomas sąmoningai kaip socialinis ir dialoginis procesas;
  • geriausių galimybių turi tada, jei suvokiamas kaip bendras mokymosi projektas;
  • aiškiai parodo, ar iš tikrųjų pasireiškė siektas poveikis;
  • atskleidžia, ką galima pagerinti;
  • leidžia padaryti privalomas išvadas apie priemones mokyklos ir individo lygiu.
     

Mokytis vertinimo kaip darbo metodo

Vertinimas, tobulinant mokyklos veiklą ir pamoką, tapo nepamainomu darbo metodu. Daugelis mokyklų vis dar turi menkai patirties, kaip atlikti vertinimą. Išbandyta ir pasiteisinusi praktika yra ta, kai mokykla ilgesniam laikotarpiui suburia nedidelę vertinimo komandą (iš 3–5 asmenų, institucijoje turinčių nepriekaištingą reputaciją), ją aprūpina reikiamais ištekliais, kad ji gebėtų deramai kokybiškai atlikti vertinimą. Vertinimo komanda, galėdama dirbti ilgesnį laiko tarpą, gali sukaupti reikalingų žinių ir patirties.

Tačiau mokykla negali tiesiog pavesti atlikti vertinimą vertinimo komandai. Visa mokykla su tyrėjui būdingu smalsumu turi būti pasirengusi stebėti savo darbą, apmąstyti ir išbandyti pokyčius.