Naudotojo vardas:
Slaptažodis:
Jūs esate čia: Pagrindinis puslapis > Mokykloms > Metodai
Mokyklų įsivertinimo metodai:

Teisinga priemonė teisingam tikslui

IQES online siūlo platų moksliškai pagrįstų ir praktiškai išbandytų mokyklų įsivertinimo metodų ir instrumentų pasirinkimą. Kas bus taikoma, priklauso nuo tikslų, pageidaujamų išvadų, teminės srities ir vykdančiųjų asmenų. Trumpa tipologija.
 

IQES online vartotojų centras registruotiems vartotojams siūlo klausimynus, kurių pagalba gali būti atliekamos visiškai internetu valdomos apklausos. Klausimynus taip pat galima atsisiųsti ir naudoti įprastinėms apklausoms su spausdintomis anketomis (vėliau įvedant rezultatus į internetinę vertinimo lentelę).

Be klausimynų vertinimo centre pateikiami stebėjimo vadovai ir dialoginiai metodai (interviu ir pokalbių vadovai). Ne kiekvienas instrumentas tinka įvairiems tikslams, o ir klausimynai ne visada būna geriausias pasirinkimas. Toliau pateikiamas trumpas metodų aprašymas padės išsiaiškinti, kokie metodai turėtų būti taikomi.
 


Apklausos/Klausimynai

Suinteresuotų grupių apklausos, pvz. mokytojų, mokinių, tėvų ir t.t., suteikia svarbių užuominų, kaip kokybę suvokia mokyklos partneriai ir suinteresuoti asmenys.

Taikymo sritys
Apklausos ypač tinkamos tada, kai tuo pačiu metu reikia apklausti daug žmonių. Periodiškai kartojant identiškas apklausas galima nustatyti pokyčius per tam tikrą laiką. Be to, mokyklos, naudodamos standartizuotus klausimynus ir įvertinimus, gali palyginti save su kitomis mokyklomis.

Rezultatai
IQES online siūlo įvairius apklausos instrumentus, sudarytus iš klausimynų, įvertinimo ataskaitų ir interpretavimo patarimų.

Naudojimas
Mūsų apklausos instrumentai gali būti visiškai valdomi internetu.

Instrumento naudojimas prisijungus/neprisijungus prie interneto
Prisijungus, neprisijungus prie interneto arba mišri forma
 


Stebėjimo vadovai

Stebėjimo vadovai padeda mokyklų vadovams ir mokytojams struktūruotai stebėti mokymosi ir mokymo situacijas. Tai padeda jiems plėsti savo žinias apie mokymo/mokymosi struktūros pedagoginį poveikį.

Taikymo sritys
Stebėjimo anketos pasiteisino kolegialių pamokų vizitų metu, nes jose naudojami stebėjimo kriterijai padeda geriau apibrėžti ypatingus mokymo aspektus. Kitos taikymo sritys: ginčų tarpininkų darbo metodų dokumentavimas, vaikų elgesys mokyklos kieme, diskusijų elgesio mokymas ir t.

Rezultatai
IQES online siūlo mokymo stebėjimo anketą, padedančią pagilinti praktines žinias apie svarbias gero mokymo kokybės sritis.

Naudojimas
Tiesioginis situacijų stebėjimas ir vėlesnis jų įvertinimas grįžtamojo ryšio arba įvertinimo pokalbiuose.

Instrumento naudojimas prisijungus/neprisijungus prie interneto
Neprisijungus prie interneto
 


Pokalbių ir interviu vadovai

Pokalbių vadovų pagalba mokyklų vadovai ir mokytojai gali atlikti individualius ar grupinius interviu, suteikiančius jiems gausios, išsamios informacijos konkrečiais klausimais.

Taikymo sritys
Interviu ir vedamus grupinius pokalbius prasminga taikyti tada, kai norima geriau suprasti dalyvių nuomones ir patirtį. Pavyzdys: vedamas grupinis pokalbis apie jaunuolių patirtį, susijusią su pagalba rengiantis profesijos pasirinkimui.

Rezultatai
IQES online t.p. pateikia pokalbio vadovus mokyklos klimato, metodinių būrelių kaip profesionalių mokymosi ir darbo bendrijų ir t.t. situacijų analizėms.

Instrumento naudojimas prisijungus/neprisijungus prie interneto
Neprisijungus prie interneto