Naudotojo vardas:
Slaptažodis:
Jūs esate čia: Pagrindinis puslapis > Mokytojams > Moderavimo metodų portfelis

Moderavimo metodų portfelis:
Išmėginti instrumentai, skirti bendradarbiavimui komandose ir darbo grupėse

Dr. Norbert Posse

Šį metodų portfelį sudaro rinkinys išmėgintų metodų ir instrumentų, skirtų vadovauti darbo grupėms, mokytojų komandoms, moderuoti pedagogų susitikimus bei mokyklų konferencijas. Tiek pradedantieji, tiek ir patyrę moderatoriai ras čia praktinių patarimų, bei nuorodų, kaip produktyviai atlikti jiems įvairių darbo proceso etapų metu tenkančias užduotis.
 

Turinio apžvalga ir parsisiųsdinimo galimybė

Vartotojai gali parsisiųsdinti atskirus metodų portfelio elementus iš IQES bibliotekos. Užeikite pelės žymekliu ant Jūsų pageidaujamo elemento pavadinimo turinio apžvalgoje ir jį spustelėkite.

Pastaba: Šiuo metodu portfeliu gali naudotis tik registruoti vartotojai.


Moderavimas: Principinė pozicija, užduotys ir technikos
  • 1 Kas yra moderavimas?
    Principinė moderatoriaus pozicija: būti (vystymo) pagalbininku, o ne misionieriumi. Kokie yra svarbiausi moderavimo principai ir struktūros?
  • 2 Moderavimo etapai
    Sudaryti kontraktą - pradėti – nustatyti temą ir išsikelti tikslus – nagrinėti problemas – parengti sprendimus – priimti sprendimus – įtvirtinti rezul
  • 3 Moderavimo užduotys
    Šiame modulyje pristatomos „užduotys“, tenkančios grupės moderatoriui atskirų moderavimo eigos etapų metu. Šias užduotis palengvina specifinių „metodų“, tarnaujančių pagrindinei moderavimo idėjai - užtikrinti kiek galima aktyvesnį grupės narių dalyvavimą, taikymas.
  • 4 pagrindinės moderavimo technikos
    Pagrindinis visų moderavimo technikų įrankis – tai „tinkamai“ pateiktas klausimas. Moderavimo procese taikomi trys tipai klausimų, kuriems vėlgi egzistuoja tipiškos „atsakymo pateikimo technikos“. Įvairūs vizualizavimo būdai skirti „optiniam“ pokalbio eigos pavaizdavimui.
  • 5 Moderavimo taisyklės
    Vienas iš dažniausių grupėse kylančių konfliktų šaltinių yra neaiškumas, kokiame darbo proceso etape yra tuo metu grupė ir kokių komunikacijos taisyklių reikia laikytis. Todėl moderatoriaus užduotis – tiksliai įvardinti atskirus grupės darbo etapus (užtikrinti vienodą informuotumo lygį – sudaryti nuomonių paveikslą/ aptarti – priimti sprendimus) ir jiems galiojančias taisykles.
     

Moderavimo metodai
  • 6 Moderavimo metodai nuo A iki Z
    Į šį metodų ir scenarijų rinkinį įtraukti ne tik klasikiniai moderavimo metodai (kaip antai apklausa kortelėmis ir taškų skyrimas), bet ir kitose konsultavimo srityse taikomos darbo formos, leidžiančios įgyvendinti pagrindinę moderavimo idėją – aktyviai įtraukti į darbą dalyvius ir išnaudoti jų turimas žinias.

Šiame rinkinyje rasite ir visą pagrindinę informaciją, skirtą darbui grupėse bei mokytojų komandose. Šią informaciją (pvz. apie vadovavimą darbo grupei) galėsite pateikti dalyviams, norėdami paaiškinti grupės vadovo vaidmenį ir padėti grupei susitarti, kam jis turėtų atitekti.


Kiti metodų portfeliai

Šiuose metodų portfeliuose taip pat rasite daugybę metodų, tinkamų darbui grupėse, mokytojų komandose bei pedagogų kolektyvuose.


Pagrindinės moderavimo idėjos

Pagrindinė moderavimo idėja – išnaudoti visų grupės dalyvių žinias ir patirtį siekiant savarankiškai išspręsti problemas bei aktyviai įsisavinti naujas žinias. Moderavimas – tai labai veiksmingas instrumentas, padedantis išnaudoti grupės narių išteklius, atsižvelgti į jų poreikius bei patirtį ir sėkmingai organizuoti bendradarbiavimą. „Geras“ moderavimas yra toks nepastebimas, kad grupės nariams susidaro įspūdis, jog tam, kad pasiektų savąjį rezultatą, jiems iš tiesų visiškai.